GODS & MONSTERS – ŠPLHEJ, PLACHTI A PROBOJUJ SE SKRZ ŽIVÝ OTEVŘENÝ SVĚT – E3 2019

by Mikel Reparaz / 12. června, 2019 / četba na 5 minut

 
Gods & Monsters vypustí hráče do živého barevného otevřeného světa jako Fenyxe, zapomenutého hrdinu, který dostane úkol od Dia: zachránit řecké bohy před Tyfónem, jedním z nejhrozivějších mytologických monster. Fenyx je rychlý, mrštný a silný hrdina schopný zacházet s dary od bohů, se kterými bojuje v nemožných vzdušných bitvách proti harpyjím a Gorgonám. Fenyx je, kýmkoliv ho hráč chce mít. Plně hráčem vytvořená postava, Fenyx vyvěrá z magického vyprávění básníka Homéra, který vypráví příběh Bohů a Příšer svým vnukům a vnučkám u táboráku.

Gods & Monsters je vyvíjen stejným týmem, který stojí za hrou Assassin's Creed Odyssey, a ačkoliv obě hry mají podobné prvky (obě jsou to open-world dobrodružství točící se kolem atletického řeckého hrdiny), je na první pohled jasné, že nabízejí úplně jiný zážitek. Pro začátek, Fenyx umí kácet stromy, zdvihat kmeny do vzduchu pomocí telekineze a vrhat je do dálky.

"Je to takové bezstarostné" říká kreativní ředitel Dumont. "Homér vypráví svůj příběh, ale vnoučci a vnučky ho pořád přerušují a ptají se na různé otázky. Mytologie má často výborný smysl pro humor, takže si v některých chvílích také tropíme žerty. Očekávejte jiný přístup, jak odvyprávíme tento příběh, ale je to podobně laděné jako to, co jsme už dříve dělali.“

Viděli jsme krátký vzorek z hraní Gods & Monsters – hladce běžící na telefonu Pixel přes aplikaci Stadia – a i na malé obrazovce, Fenyxovo dobrodružství na Ostrově požehnaných vypadá impozantně. Z výšky travnatých útesů můžete vidět rozsáhlou krajinu ostrova, rozlehlé kopce, údolí, vodní plochy a ruiny tahající se až k moři. Fenyx se pohybuje rychle, běhá a skáče přes kopcovitou krajinu s pružnou lehkostí a když seskočí z útesu, ihned si povolá ohnivého Fénixe, na kterém bezpečně plachtí na planinu pod ním. A jakmile je na zemi, dokáže si přivolat ohnivého koně a řítit se s ním skrz malebné louky.

Rychlost a vertikalita hraje důležitou roli v soubojích v Gods & Monsters, kde se Fenyx vrhá přímo na létající harpyje a smete je z nebe vzdušnými sečnými komby. Fenys má taktéž výběr z mnoha speciálních schopností, které se hodí i mimo souboje, včetně sprintu, dvojitého skoku, vířivého seku, chameleoního maskování a starého dobrého kopance, který odhodí protivníky do dálky.

„Když bojujete a používáte své schopnosti, tak zmlátíte všechny své protivníky a vyprostíte je tak zpod jha korupce, která je schvátila.“ říká Durmont. „Můžete očekávat rychlý typ soubojů, které se odehrávají jak na zemi, tak ve vzduchu. Například v boji proti kyklopům můžete dvojitým skokem vyskočit a seknout je do oka, čímž je oslepíte, a pak s nimi můžete bojovat ze země.

Všechny tyto schopnosti společně se skákáním, šplháním a plachtěním spotřebovávají výdrž. Takže ač umí Fenyx vylézt skoro všude, může to pro něj být nebezpečné. Když mu dojde výdrž, zatímco bude šplhat, tak spadne a může i zemřít. Výdrž může být samozřejmě vylepšena, ale do té doby je potřeba zvážit, jestli riziko stojí za odměnu. Celkově ale nebude příliš komplexních prvků, které by se hráč musel učit. Svět Gods and Monsters je otevřený a plný záhad a hádanek, dungeonů a epických questů, má být rychlý, zábavný a vhodný pro všechny.

"Vysíláme hráče do tohoto otevřeného světa a snažíme se, aby cesta byla stejně tak zajímavá, náročná a odměňující, jako cíl.“ říká Dumont. "Je to o tom ztratit se v tomto světě, který nabízí různorodé souboje, hádanky a průchody. Líbí se mi, že je to dostupné a přinese to pocit z veselého dobrodružství všem, kdo si to zahrají. Vyprávíme cool příběh, učíme lidi o mýtech a děláme to povznášejícím způsobem.“

Do světa Gods and Monsters se budete moci ponořit 25. února 2020, kdy to dorazí na PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch a Stadia.